maandag 21 november 2011

Zon!

Natuur! Daar hadden we zin in, in Griekenland. Dus verlieten we de weg door de Peloponnesos en kwamen we terecht in een vogelgebiedje, waar we naast het bordje "No Camping" onze bus parkeerden om de nacht door te brengen. Heel erg lekker rustig plekje en warm! Zo warm dat we 's avonds geen lieve Belgen meer nodig hadden om onze bus met plezier, wijn en bier te komen verwarmen

Want hier had ik mijn trui nog aan, tijdens de ochtendafwas in de lagune.

Maar hier sta ik Sinsia te fotograferen in mijn T-shirtje! Zo warm was het dat ik kon fotograferen in mijn T-shirtje. Verdomme!

En we deden er een Nature Trail die 'goed' aangegeven stond.

Alwaar we dit vogeltje zagen.

Zon, lunch, Sinsia en ornithologisch instituut met een Grieks thema.

Een heel eind verder naar het zuiden (op één van de zuidelijkste punten van Europa). De archeologische schatten liggen hier voor het oprapen. Dit was een mozaïek in de overblijfselen van een tempel bij een orakel.

Het zuidelijkste puntje van de Peloponnesos! Nu hebben we heel  Europa gezien en kunnen we met een gerust hart richting Turkije rijden.

Verdomme!

We kamperen alleen nog maar wild, behalve als we wifi en een douche willen.

Baard kort in zon.
Het is daar donker en dan zijn de sterren mooi...


Dit schip (de Dimitrios) ligt op een strand vlakbij Githio. Een plekje waar Joris al eerder geweest was met ouders en broertje.

Wij rijden, rijden, rijden. Rijdt er ineens een politieauto heel langzaam voor ons met een lange slinger achter zich aan. Komen we bij een dorpje, belanden we ineens in een Grieks-Orthodoxe processie! Er moest een icoon van het klooster naar de kerk gebracht worden, dus ja.... Een processie!

En ongeveer het hele dorp was aanwezig met nette kleertjes en de haartjes goed gekamd.

Nu zijn we hier: in Nafplio. Hotel, zon, taverna, douche (noem ik vaak het woord douche?). Relaxerend.

Dit is de oranje mercedes-brigade. Staat best mooi, toch?

6 opmerkingen:

  1. Verdomme! hahaha, tis waarschijnlijk waar je nu bent een beetje kouder?? En wie waren die belgen in die bus dan? Mysterie op mysterie, ik ben benieuwd. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Leuk en wat lekker dat het zulk mooi weer is. Nee, dan hier! Wat grappig dat strand met die boot. Ik zag het direct, maar weet niet meer goed waar het is. Ik zal eens in de foto-albums gaan kijken. Dus nu naar Turkije! Spannend, Is het doorgedrongen dat mijn Skype stagiair een week later komt? Ik laat het jullie weten. Hopelijk is het in Turkije ook mooi weer.
    Heel veel liefs, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, dat van die Belgen intrigeert mij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de foto's gevonden! We waren daar in 1996! In ons foto-album staat er bij dat de boot een drugsboot was. Klopt dat? Hoe kwamen we daarbij? Was het toeval dat jullie daar waren? En herkende je het direct, Joris?
    Het is trouwens zooooo leuk om jullie een beetje te kunnen volgen!
    Dikke kus, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Joris en Sins,

    Griekenland super, daar ben ik nog nooit geweest. WEl een aanrader zo te lezen. Ik heb je kaartje uit Italië ontvangen Sins! Super lief. Ik stuur je zsm. een uitgebreide mail over onze weddingvoorbereidingen...Nu een beetje druk namelijk. Geniet ervan met z'n tweetjes :)

    XXX Marleen

    PS. Groetjes van Tim!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die lieve Hollanders!
    Het ga jullie goed, zo te zien. Zijn wij blij om!
    Onze plannen zijn veranderd, we keren pas terug naar Belgie als ik mijn eerste aanvaardbaar kledingstuk gehaakt heb. Di Rupo was volledig akkoord.
    Wij vieren oudjaar in Athene, zijn jullie dan toevallig in de buurt?
    Nog veel leut in die gezellige bus van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen